Business Kärnan i vodkakonceptet är att servera den renaste etanolen. Vodka ska inte smaka något annat än alkohol. Så varför ska man köpa dyrare sorter? Självklart för att de är dyra. Värdet sitter i priset = ”marketing is everything.”
Vodkakategorin är den mest lyxbetonade av alla spritgenrer (tillsammans med tequilan). Brittiska Au Vodka tar priset i exklusivitet när de häromveckan utlyste en tävling med ett prisbord i form av giveaways som förvånar även den mest luttrade.
Det handlar om en vodka som destilleras fem gånger i kolonnpanna och sedan filtreras genom rent guld. Flaskan ser ut som en guldtacka men det fina är att produkten är en massvara som riktar sig till vanligt folk. Priset är bara drygt 400 kr för en flaska. Överkomlig lyx med andra ord.
Den lycklige vinnaren av tävlingen fick en förgylld Mercedes Benz C-klass, 10 000 pund i kontanter och ett års förbrukning av Au Vodka. Grabben som tog hem allt är twittrande skotten @ewanporteous1. Som nu kan glida fram i en egen vodka-bil full av lyxvodka. Vad han ska göra för pengarna? Jo, betala av på lånet på huset. Kudos, bro!
We have our winner 🏆 There were a staggering 135,222 entries across all social media platforms for the Au Vodka big giveaway. We would like to thank you all for your likes, shares and support but there can only be 1 winner. That winner is….@ewanporteous1 Congratulations 🎉 pic.twitter.com/4Ikwcsg5FE
— Au Vodka (@AuVodka) March 14, 2021