”
Nya släpp No Bullshit. Just Tonic. är en ny cool tonic utan en massa trams, bara jäkligt god. Ja, så beskriver Herrljunga sin nya tonic som är tänkt att vara ett komplement till ’fin-tonicen’.
– Vi vill att alla ska kunna dricka tonic och här är vårt alternativ, säger Nina Hagman, Marknads- och innovationschef på Herrljunga Drycker AB. Sprit of Swedens tonic riktar sig mot en målgrupp som älskar drycken men som kanske inte vill betala extra för komplext innehåll i glasflaska.
Herrljungas tonic innehåller givetvis också kininbark, som tonic ska göra, men man har skalat bort och förenklat receptet en aning, fortsätter Nina Hagman:
– Vi är ganska säkra på att vår tonic har en plats i hyllan. Vi är prisvärda och vi vill med vårt koncept Pick & Mix få fler att upptäcka smakvarianter, genom multiköp. Dessutom är burk ett modernt och miljöriktigt förpackningsalternativ. Rätt skönt att slippa släpa hem en massa glasflaskor tänker vi, fortsätter Nina Hagman.
Tonic-serien kommer att finnas tillgänglig hos utvalda handlare, meddelar säljchef Per Östlund:
– Mottagande från inköparna har varit gott. De välkomnar en uppstickare i kategorin och tror att vi kan ”röra om” lite i leden. Det är ju annars rätt homogent i tonic-hyllan. Det här sticker ut.