
Ny design Legendariska singelmalten The Glenlivet får ny look. Designen hyllar varumärkets långa historia och nutida vision. Det är den senaste stora förändringen för att whiskyn ska nå ut till en ny generation konsumenter.
Känd för sin karakteristiskt lena och fruktiga stil kombinerar The Glenlivets nya utseende det anrika arvet med moderna inslag. Varje singelmalt i portföljen sticker ut tack vare egenvald färg. Arvet från The Glenlivet, som betyder ”den flytande lena”, gestaltas med en lent flytande kurva på etiketten för att göra kollektionen enhetlig.
Flaskdesignen återspeglar grundarens, George Smith, engagemang och passion när han etablerade varumärket 1824 och stred för att skydda det värdefulla namnet och ryktet. Flaskan och etiketten berättar också om varumärkets historia och härkomst, vilket ger nya whiskyskonsumenter möjlighet att lära sig mer om The Glenlivets historia.

Den nya förpackningen och etikettutformningen kommer att pryda samtliga produkter i The Glenlivets kärnportfölj. Förändringen från tidigare är inte överdrivet stor, man vill ju inte riskera att stöta bort befintliga fans, därför är igenkänningen stor. För klassiska 12-åringen tar dock den nya designen ett steg längre, genom att byta den gröna färgen på flaskan till klarglas. Och The Glenlivet 18 år har fått det vackert välvda emblemet tryckt direkt på själva glaset.
Miriam Eceolaza, Marketing Director för The Glenlivet, kommenterar:
– The Glenlivets nya förpackning handlar inte om att ändra på vår whisky, vi vet att de är fantastiska. Det handlar om att skapa en ny utformning, som vackert återspeglar varumärkets långa historia och symboliserar vårt nutida tänk och vision. Vi hoppas att det moderna och ändå tidlösa nya utseendet kommer att tilltala våra befintliga whiskykonsumenter, men också bjuda in de som ännu inte har upptäckt skotsk Single Malt.