WhiskyTV Varför köper folk en viss produkt före en annan? Och är det så att företagets värderingar påverkar valet? Det undrar familjefirman Gordon & MacPhail som sålt whisky sedan 1890-talet.
Familjen Urquhart-Rankin driver bolaget som gjort sig känt som den mest traditionsrika bland ’independent bottlers’ = alltså företag som köper råsprit från destillerier och lagrar själva för att ge ut whiskyn (oftast) efter väldigt många år på fat.
Gordon & MacPhail har tagit fram fem kortfilmer som försöker svara på frågorna. Vi får en unik bakom-kulisserna-titt på ett av Skottlands mest beryktade whiskyföretagare som i år firar 125-årsjubileum.
Förutom toppcheferna i det egna bolaget har man frågat utomstående tongivande journalister och branschfolk vad som driver konsumenterna och ifall generationers ackumulerade kunskap har något betydelse längre.
Kapitel 5 — Att skapa framtida succéer
I dagens snabbrörliga värld är fortfarande långsiktighet och intuition relevant. Att lägga grunden till framtida succéer som man som individ kanske inte kommer att få uppleva. Vad kommer ditt arv att bli?
Se femte och avslutande avsnitt i Gordon & MacPhails serie om hur man planerar för en framtid som ligger generationer framåt. ”Det vi sår idag, ska våra barn skörda.”